Monday 14 October 2013

PedaLand



Arad. B-dul Dragalina. Cel mai cel liceu din judeţ.

Am auzim multe păreri despre Peda. Bune. Mai puţin bune... Ca şi elevă a acestei şcoli tot ce pot să spun este că majoritatea acetui articol este în principiu subiectiv.

Practic am crescut în şcoala asta. Aici am învăţat cu adevărat ce este prietenia. Aici am dat primele examente. Aici am cunoscut multe persoane care probabil mi-au marcat viaţa, care mi-au schimbat felul de a gândi.

O zi obişnuită.
Intri în fiecare dimineaţă pe poarta şcolii şi deja îţi apar în faţă zeci de exemplare de elevi. De la copiii mici şi inocenţi care se joacă mai nou CandyCrush pe tabletă în loc să joace Şotronul sau mai ştiu eu ce joc, până la cei de la liceu care nu mai ştiu ce să facă ca să iasă în evidenţă. Majoritatea preferă să poarte haine cât mai exatravagante sau să îşi pună te miri ce pantofi dă haur în picioare. Că doar  aşa să poartă. Sincer, eu sunt de obicei un fel de Sue din cei 4 fantastici. Nu am înţeles nicio dată dorinţa asta a tuturor de a ieşi în evidenţă. De a fi populari. Adică mi se pare aşa un terment relativ. Aiurea chiar, dacă stai să te gândeşti puţin.
De fiecare dată există cel puţin un întârziat sau un absent la prima oră. Profii încep să îţi predea. Ai zice că ar trebui să fi cât de cât treaz la prima oră, dar nu-i aşa. Şi când începi să te trezeşti şi tu, vine pauza mare, mănânci (stai toată pauza la chioşc încercând să nu mori de frig până ajungi şi tu să îţi cumperi ceva) şi după eşti atât de obosit încât simţi nevoia să te relaxezi. Şi apoi nu mai eşti atent la ore pentru că ai obosit prea mult.
Oricum, pauzele sunt crema. Când se sună atunci apar toţi pe holuri şi vezi cupluri începând cu clasa a 5-a până în a 12-a. Nu conteză că în unele cazuri diferenţa de vârstă este de vreo 3 sau 4 ani. Apoi mai apar şi fetele de gimnaziu care sunt prea îngrijorate de cum le arată părul şi de faptul că nu am mai vorbit de seara trecuta cu iubi şi se împiedică pe scări când se uită unu de liceu la ele. Sălile de clasă se transformă într-un fel mini club şi se aud toate genurile de muzică posibile. Culturalizare, ce mai?

Peda are multe chestii. Multe ore de mate în genral(oricum, depinde de profil). Dar şi aşa are poate cei mai drăguţi şi cei mai nebuni (mi s-a spus o dată că interesanţi este un compliment) şi deci cei mai interesanţi elevi.

Şi ca o ultimă chestie. La Peda se mai şi învaţă. Poate nu relizăm noi mereu acest lucru. Dar se învaţă. Deşi uneori îţi faci planuri că o să înveţi şi la sfârşit eşti ceva de genu:



P.s: Pt. Peda
-To all the cool kids, R-

No comments:

Post a Comment